Veel gestelde vragen

Algemeen

Wat is Messagefuse?

Messagefuse is een gehoste cloud-oplossing voor het verzenden van geautomatiseerde of semi-automatische WhatsApp-berichten via web en REST API.

Is Messagefuse een officieel WhatsApp of Facebook product?

Nee. Messagefuse is een onafhankelijk werkende service die niet officieel gerelateerd is aan WhatsApp en of Facebook.

Hoe kan ik MessageFuse gebruiken?

Messagefuse is gemaakt als een goedkope en eenvoudige oplossing voor API-berichtenuitwisseling via de cloud, vergelijkbaar met wat een SMS-gateway-API zou kunnen zijn, maar dan 5 tot 30 keer goedkoper en krachtiger.

Kan ik Messagefuse gebruiken om inkomende berichten van gebruikers te verwerken?

Ja.

U kunt zich op elke  In / Out- abonnement abonneren en werken met inkomende en uitgaande berichtenverwerking.

Kan ik Messagefuse gebruiken voor bulk berichten?

We moedigen onze klanten aan geen ongevraagde (spam) berichten te verzenden.

Dat gezegd hebbende , kunt u het technisch wel doen, houd er echter rekening mee dat wij niet verantwoordelijk zijn voor het abusief gebruik dat in strijd is met de WhatsApp-voorwaarden die uw WhatsApp-account eventueel (kan) blokkeren.

Ons systeem is ontworpen om het risico te minimaliseren dat WhatsApp automatisch wordt geblokkeerd bij het verzenden van bulk berichten. Toch bestaat er een  inherent risico waarop we geen invloed hebben wanneer WhatsApp ontvangers u als spammer melden.

Als u te veel ongevraagde berichten naar willekeurige Whatsapp gebruikers stuurt, kan uw account na een tijdje worden geblokkeerd, omdat WhatsApp gebruikers uw account handmatig kunnen melden aan WhatsApp als spammer. Als dit uiteindelijk door WhatsApp gebruikers wordt gerapporteerd, kan dit ertoe leiden dat uw account wordt geblokkeerd.

We moedigen onze klanten sterk aan om legitieme berichten te sturen die WhatsApp gebruikers redelijkerwijs verwachten te ontvangen. Overweeg altijd bij bulk verzending het risico om geblokkeerd te worden en uw WhatsApp nummer (s) te verliezen.

Kan ik Messagefuse gebruiken voor chatbots?

Ja, dat kan.

Abonneer op een In / Out- abonnement waarmee u chatbots bovenop de API kunt implementeren.

 

Hoe het werkt?

We communiceren op afstand met uw mobiele device waarop een WhatsApp-app wordt uitgevoerd die is gekoppeld aan een mobiel nummer.

We vertrouwen op het WhatsApp-protocol om deze communicatie op een realtime en betrouwbare manier vast te stellen.

Welke landen zijn toegestaan?

U kunt zich vanuit elk land registreren waar WhatsApp actief is.

Zolang WhatsApp actief is op uw mobiele device, kunt u ons platform gebruiken.

Devices

Heb ik een fysiek apparaat nodig om berichten te verzenden?

Ja. Dit komt omdat berichten via uw device worden afgeleverd. Ons platform werkt als een proxy-API tussen het WhatsApp-netwerk en uw WhatsApp-device account.

Wat voor soort mobiele device heb ik nodig?

U kunt elk mobiel device gebruiken dat WhatsApp kan uitvoeren. Elke telefoon operator die WhatsApp ondersteunt, kan gebruikt worden.

We raden een device aan met minimaal 1 GB RAM.

Moet ik mijn device permanent met internet verbinden?

Het is aan u, afhankelijk van hoeveel berichten u verzendt en op welke tijden. Onze aanbeveling is om een speciaal aangewezen mobiel device(s) permanent te verbinden met het internet. Als u een groot aantal berichten (+5000 berichten per maand) op een breed tijdbereik wilt afleveren, is een apparaat die altijd verbonden is met het internet altijd de beste optie.

Kan ik een device dat ik gebruik als een prive telefoon verbinden?

Ja, dat kan, maar we moedigen u sterk aan om dat niet te doen.

Messagefuse-systemen kunnen willekeurig proberen verbinding te maken met uw apparaat wanneer een nieuw bericht wacht op aflevering en daarbij batterij- en internetgegevens verbruikt (ervan uitgaande dat u bent verbonden via 3G / 4G-verbinding wanneer u zich verplaatst).

Als u zich verplaatst, is de kans groot dat u op de een of andere manier de internetverbinding verliest. In dat geval kunnen we geen berichten verzenden.

Onze aanbeveling is om een aparte device / mobiele telefoon te gebruiken dat permanent via stabiele wifi met internet is verbonden.

Wat gebeurt er als mijn device niet online is?

We zullen proberen te communiceren met uw device. Als dit na verschillende pogingen niet lukt, sturen we u een waarschuwing per e-mail.

Het is handig om te weten dat er tijdens het proces geen berichten verloren gaan. Alle berichten blijven in de wachtrij totdat het device weer online is.

Welke internetverbinding heb ik nodig?

Er is hier geen strikte limiet, maar we raden aan om minimaal 3 Mbps download / 0,5 Mbps uploadsnelheid te hebben.

Hogere snelheid betekent snellere aflevering van berichten, vooral met grote mediabestanden (+ 1 MB).

Hoeveel devices kan ik hebben?

U kunt zoveel devices verbinden als wilt. Er is geen limiet. Ons elastische platform kan eenvoudig opschalen als dat nodig is.

Elk device wordt apart gefactureerd als een individueel maandelijks abonnement. De betaling gebeurt per device-abonnement.

Als u meer dan 20 devices verbonden heeft, wordt de factuur eenmaal per maand in één keer gefactureerd.

Kan ik willekeurig berichten verzenden op meerdere apparaten?

Ja, dat kan.

Wanneer u berichten verzendt, kunt u het device selecteren dat u wilt gebruiken bij het versturen van het bericht.

Kan ik de afbeelding, naam en beschrijving van het WhatsApp-profiel aanpassen?

Ja, dat kan. Maar u zou het handmatig vanaf uw device moeten doen.

We zullen automatische profielupdate in de toekomst via API ondersteunen.

Berichten

Welke soorten berichten kan ik verzenden?

U kunt tekst, locatie, tekst + links, tekst + locatie, multimedia en tekst + multimediaberichten verzenden.

Kan ik berichten verzenden naar groepschats?

Ja, dat kan.

Niet alle abonnementen bevatten echter de functie voor groepsberichten. Bekijk alstublieft onze abonnementen voor meer informatie.

Kan ik berichten prioriteren?

Ja, dat kan.

Berichten kunnen worden geprioriteerd met behulp van vier verschillende prioriteitsniveaus:

* laag
* normaal(standaard)
* hoog
* spoed

Houd er rekening mee dat alleen bepaalde abonnementen berichtprioriteiten toestaan. Bekijk de prijstabel voor meer informatie.

Kan ik plannen dat berichten op een bepaalde datum en tijd worden afgeleverd?

Ja, dat kan.

Berichten kunnen op een specifieke datum en tijd worden gepland.

Houd er rekening mee dat alleen bepaalde abonnementen berichtplanning mogelijk maken. Bekijk de prijstabel voor meer informatie.

Welk type multimediabestanden kan ik verzenden?

Afbeeldingen (jpeg, png, bmp, webp), audio (mp3, ogg), video’s & amp; gifs (mp4), documenten (pdf, doc, docx, xls, xlsx, epub, txt) en archieven (zip, tar, gzip, rar).

Andere bestanden die hierboven niet expliciet zijn vermeld, kunnen ook worden ondersteund. Neem contact met ons op als u vragen heeft.

Kan ik berichten naar elk telefoonnummer verzenden?

Ja, dat kan. Naar elk mobiel telefoonnummer, wereldwijd.

Als het telefoonnummer niet is gekoppeld aan een WhatsApp-account en daarom niet kan worden afgeleverd, wordt het bericht gemarkeerd als mislukt.

Wat is de gemiddelde levertijd per bericht?

Ons systeem is in staat om een bericht af te leveren in een fractie van een seconde als het gekoppelde WhatsApp-device online en beschikbaar is.

Als de device wachtrij leeg is en het device online is, duurt het doorgaans 1-2 seconden om het bericht af te leveren. Het kan iets langer duren als u een relatief groot mediabericht verzendt (bijvoorbeeld een document van 5 MB).

De bezorgsnelheid is echter afhankelijk van het abonnement van het apparaat. Bekijk de prijstabel voor meer informatie.

Hoeveel berichten kan ik  versturen?

Dat hangt van uw abonnement af.

Basis-, professionele en zakelijke abbonementen zijn beperkt tot respectievelijk 3, 6 en 15 berichten per minuut. Enterprise-abonnement limiet is 100 berichten per minuut. In een optioneel scenario met Enterprise-abonnement kunt u 6.000 berichten per uur of 130.000-140.000 berichten per dag per aangesloten WhatsApp-device / -nummer versturen.

Deze tarieven zijn voor reguliere tekstberichten. Voor mediaberichten, vooral met grote bestanden (+ 1MB), zou de bezorgsnelheid kunnen worden verlaagd van x2 naar x4 keer vanwege de verwerking van mediabestanden en het uploaden naar WhatsApp-servers.

Wat gebeurt er als een doelnummer geen WhatsApp-account heeft?

Als een doelnummer geen actieve WhatsApp account heeft, markeren we het bericht als mislukte bezorging vanwege een niet-bestaand telefoonnummer van WhatsApp.

WhatsApp-account

Heb ik een zakelijk WhatsApp account nodig?

Absoluut niet. Dit is een van onze productvoordelen.

U kunt met een privé WhatsApp account werken, zolang het WhatsApp account op uw device actief is.

Dat gezegd hebbende, moedigen we onze klanten die een bedrijf runnen aan om zich als een zakelijk account in WhatsApp te registreren.

Kan mijn telefoonnummer of WhatsApp-account worden geblokkeerd?

Het hangt allemaal af van hoe u het systeem gebruikt: als u te veel ongevraagde berichten verzendt, kunnen WhatsApp ontvangers u als spammer melden en uw WhatsApp account kan uiteindelijk worden geblokkeerd door WhatsApp.

Het enige nadeel is dat uw WhatsApp-account niet meer geldig zou zijn en dat u een nieuw WhatsApp-account met een ander telefoonnummer zou moeten registreren.

Dit gebeurt alleen bij bulk berichten kortom scenario’s waarbij u massaal ongevraagde berichten naar whatsapp ontvangers verzendt.

In het geval van een geblokkeerde WhatsApp-account, zou ons platform u in staat stellen om eenvoudig het telefoonnummer te updaten dat gekoppeld is aan een apparaat, zodat u relatief eenvoudig kunt blijven werken.

Kan ik reclameren als mijn nummer wordt geblokkeerd?

Wij zijn niet verantwoordelijk, zoals vermeld in de servicevoorwaarden, van enige situatie of serviceonderbreking uitgevoerd door derden, waaronder WhatsApp of Facebook.

Omdat Messagefuse alleen functioneert als een brug tussen uw fysieke mobiele device, uw WhatsApp-account en het WhatsApp-netwerk, zijn wij niet verantwoordelijk voor mogelijke gevallen die de WhatsApp-servicevoorwaarden schenden.

API

Wat voor soort API wordt verstrekt?

Messagefuse biedt een eenvoudige resource-oriented API (ook bekend als REST of RESTful API).

We hebben de API zo ontworpen dat deze eenvoudig te gebruiken is vanuit elke programmeertaal of elk Framework, of zelfs van een eenvoudig bash / shell-script.

Welke programmeertalen kan ik gebruiken om berichten te verzenden?

U kunt elke gewenste programmeertaal gebruiken om berichten te verzenden, zoals Python, PHP, JavaScript, Java of zelfs een bash / curl-script.

U hoeft alleen HTTP-verzoeken te verzenden.

Kan ik mediabestanden via API uploaden en opslaan?

Ja, dat kan. Zie de API-documentatie voor de bestandssectie .

Bestanden worden geüpload via onze API, maar ze worden opgeslagen in de gekoppelde opslagruimte voor het Google-Drive account. U kunt standaard maximaal 1 GB mediabestanden opslaan.

We ruimen dagelijks oude bestanden op uit dit account om ongebruikte opslagruimte vrij te maken.

Opslagruimte wordt gratis aangeboden door Google en brengt verder geen kosten met zich mee.

Kan ik bulkberichten verzenden?

Technisch niet. U kunt echter eenvoudig meerdere HTTP-verzoeken aan onze API geven. Berichten worden zo snel mogelijk in de wachtrij geplaatst en afgeleverd.

We zijn van plan in de toekomst een meer complete bulk WhatsApp-API-functie te introduceren.

Wat heb ik nodig om de API te gebruiken?

Messagefuse biedt een eenvoudige resource-oriented API (ook bekend als REST of RESTful API).

Het enige dat u nodig hebt, is een programmeertaal of shellscript waarmee u HTTP-verzoeken naar onze servers kunt versturen.

Als u technische hulp nodig heeft, kunnen wij u helpen. Neem alstublieft contact met ons op met uw vragen.

Hoe een API-oproep authenticeren?

API-authenticatie wordt gedaan met behulp van API-tokens. Tokens zijn geheim en mogen niet openbaar worden gedeeld.

Op HTTP-niveau kunt u de API-token definiëren als “token” query param of “Token” HTTP request header.

Zie de API-documentatie – Authentication-sectie voor meer informatie.

Kan ik meerdere API-tokens hebben?

Ja. U kunt maximaal 50 verschillende API-tokens hebben. Je kunt ze later ook annuleren.

Tokens worden gemaakt via de Web dasboard.

Zie de API-documentatie – Authentication-sectie voor meer informatie.

Kan ik het gebruik van een API-token beperken tot een bepaald device?

Nee, dit is niet mogelijk

Elke token heeft alle rechten om via API een actie(s) uit te voeren.

Webhooks

Wat zijn Webhooks?

Webhooks zijn geautomatiseerde berichten die van een server naar een andere server worden verzonden wanneer er iets gebeurt via HTTP (S). Ze hebben een payload voor berichten en worden verzonden naar een externe URL-server (meestal de clientserver).

We gebruiken Webhooks om eenvoudig berichten te ontvangen over de status van het bericht en de gebeurtenissen in de loop van de tijd.

Onze systemen brengen bijvoorbeeld uw systemen op de hoogte telkens wanneer nieuwe berichten succesvol zijn afgeleverd, binnengekomen of is mislukt.

Hoe een webhook-eindpunt implementeren?

U hebt alleen een HTTP (S) -server nodig die op een IP / poort  te bereiken is via het internet.

Die server moet HTTP POST-aanvragen accepteren en vervolgens de HTTP JSON-body lezen.

Bekijk de API-documentatie voor meer informatie over de technische details van Webhooks.

Hoeveel webhooks kan ik hebben?

U kunt maximaal 5 webhook-eindpunten hebben, elk met verschillende URL’s.

U kunt ook bepaalde gebeurtenissen naar een bepaalde webhook-eindpunt-URL routeren, zoals alleen bezorgingsgebeurtenissen voor berichten.

Hoeveel tijd kost het om op de hoogte te worden gehouden van een evenement?

We melden elke minuut uw webhook-eindpunten als er nieuwe evenementen in behandeling zijn.

We melden maximaal 50 gebeurtenissen binnen dezelfde payload voor HTTP-aanvragen.

Welke Webhooks-evenementen worden ondersteund?

We ondersteunen momenteel de volgende evenementen:

* message:in:new – Nieuw binnenkomend bericht

* message:out:sent – Bericht is succesvol afgeleverd

* message:out:retry – Aflevering is mislukt en zal opnieuw worden geprobeerd

* message:out:failed – Aflevering mislukt

* message:out:expired – Bezorgingsdatum van het bericht is verlopen

* message:out:removed – Bericht is al verwijderd voordat het verzonden kon worden

* device:status:update – Device status gewijzigd

Wat gebeurt er als mijn webhook-eindpunt niet werkt of geen evenementen accepteert?

Niks ergs. We zullen het na een tijdje nog eens proberen.

We behandelen als een mislukte melding elke door het netwerk veroorzaakte fout (time-out, DNS-fout, verbinding opnieuw ingesteld …) en HTTP-responsstatus hoger of gelijk aan 400.

Pas na meerdere mislukkingen op een rij, zullen we het eindpunt deactiveren en u via e-mail op de hoogte stellen.

U kunt de webhooks later opnieuw activeren via de API of de Web dashboard.

Moet ik webhooks gebruiken?

Absoluut niet. Het gebruik van Webhooks is volledig optioneel.

Als het u niet uitmaakt om updates over de berichtenstatus te krijgen, is het prima om ze te negeren.

Betalingen

Hoe betaal ik?

U kunt betalen met Paypal, bankpas of creditcard. We accepteren momenteel een breed scala aan kaarten, waaronder Visa, Mastercard, Maestro …

Zijn betalingen veilig?

Absoluut. We gebruiken Stripe voor betalingen, een van de meest solide en veilige betalingsoplossingen in de branche.

We slaan ook GEEN kaartinformatie op vanwege privaatrechtelijke en wettelijke voorschriften. Alles wordt exclusief verzonden en opgeslagen in Stripe.

Hoe vaak moet ik betalen?

We rekenen per aangesloten device, een abonnement op maandelijkse basis (elke 28-31 dagen).

Hoeveel moet ik betalen?

Dit hangt allemaal af van hoeveel devices heeft aangesloten en welk abonnement(en) u heeft.

Totale maandelijkse kosten zouden de som zijn van het abonnement(en) van actieve device(s). Elk device abonnement wordt elke maand afzonderlijk gefactureerd.

U kunt ook uw device abonnement(en) willekeurig annuleren of aanmaken op basis van uw behoeften.

Kan ik abonnementen upgraden of downgraden?

Ja. Je kunt upgraden wanneer je maar wilt. Downgrade is alleen beschikbaar na 7 dagen van het huidige abonnement.

Het factuurbedrag zou per dag naar rato worden berekend als u een abonnement wijzigt.

Kan ik meer betalen dan het afgesloten abonnement?

Ja, alleen in het geval dat u het abonnement overschrijdt, inclusief limieten (berichten of mediaberichten).

U kunt uw verbruik monitoren en regelen via de Web dashboard.

We raden u aan een abonnement te upgraden als u denkt dat de grenzen herhaaldelijk kunnen worden overschreden. Het is goedkoper op die manier.

Zijn de prijzen inclusief BTW?

Prijzen zijn standaard exclusief BTW.

Als u in een land van de Europese Unie actief bent, moeten we bovenop de gegeven prijs de juiste belasting die van toepassing is op uw thuisland op de factuur vermelden.

Dit vertegenwoordigt typisch 17% tot 27% extra kosten als gevolg van belastingen, afhankelijk vanuit welk land u actief bent.

Landen buiten de Europese Unie zijn BTW vrijgesteld.

Kan ik het abonnement opzeggen?

Ja, u kunt het abonnement op elk moment opzeggen.

De service blijft standaard werken tot de factureringscyclus van de huidige maand eindigt, tenzij u het abonnementscontract expliciet verwijdert.

Kan ik restitutie krijgen?

Het spijt ons, onze servicevoorwaarden bevatten geen restituties.

We restitueren uitsluitend  in geval van een fout bij het factureren of dubbele kosten.